dimarts, 25 de setembre del 2012

AVALUACIÓ INICIAL

QUESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU


  1. ¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Penso que el progrés a nivell tecnològic i científic que vivim en els darrers anys, per ell mateix, no garanteix ni determina un progres econòmic i social. Aquest progres té que estar acompanyat i recolzat per un progres a nivell educatiu que fixe una base per potenciar aquest avanç tecnològic i científic del qual gaudim en l'actualitat.

  1. ¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
En realitat, mai me plantejat, ni pensat, la garantia de neutralitat ideològica de les diferents tecnologies i la seva fonamentació científica. Però en alguns casos, les tecnologies podrien canviar d'ideologia a les persones que fan ús d'aquestes, pensar que tens més poder o eres més important per gaudir de ferramentes tecnològiques.

  1. Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
En aquest cas estic totalment d'acord. Personalment, quan tinc que realitzar en als meus alumnes (alumnes amb TEA) me plantejo la millor manera de que aquests nens amb dificultats de comunicació, aprofitaran més i millor la tasca realitzada, si amb material més manipulatiu, panell amb pictogrames, o els mateixos pictogrames amb la pissarra digital de l'aula.

  1. ¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?
Per una banda, la necessitat de les empreses tecnològiques d'obrir mercat i fomentar el consum de productes d'última generació.
En quan a l'educació, la necessitat de fomentar i apropar als alumnes una nova visió de escola que s'adeqüe a les seves expectatives actuals, més visual i atractiu, és a dir, que l'apropi al seu nivell tecnològic.

  1. Defineix en una frase i digues quin és l’objecte d’estudi, en una segona frase, de la Tecnologia Educativa
Perdó, però no entenc la pregunta.

  1. Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmissió de coneixement, quan el mestre realitza una classe magistral als alumnes sense que aquests pugin interaccionar en les explicacions del mestre.
Construcció de coneixement, quan l'alumne té les ferramentes necessàries per l'estudi i és capaç de buscar la resposta per ell mateix.
  1. Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Si la persona si no té uns esquemes previs, un context que done peu als seus coneixements, tindrà més dificultat en explicar i donar sentit a una idea. Un exemple serien als nens de menys de 3 anys els quals, al no tindre experiències prèvies, no són poden retindre en la memòria esdeveniments ocorreguts, ja que tenen la carència del context en que es mouen.

  1. ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Si que he pensat en fer possible una adaptació que faciliti la redacció del missatges i la seva rebuda.

  1. Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Penso que després de llegir el pla docent, i contestar aquestes preguntes, la meva experiència prèvia es queda curta. No obstant, intentaré gaudir de l'assignatura i fer-ho el millor que puga.

  1. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 8
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 7
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 8
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 8
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 7
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 6
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 7
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 9
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 7

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada